Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
WZNOWIENIE WYKONYWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-19 00:15:27 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
WZNOWIENIE WYKONYWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Przedsiębiorca, który zamierza wznowić wykonywanie zawieszonej działalności gospodarczej jest obowiązany dokonać zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej .
WYMAGANE DOKUMENTY
a) zgłoszenie informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej na druku EDG-1 oraz w razie potrzeby załącznik EDG-POPR,
wzory dokumentów ewidencja działalności gospodarczej
b) dowód osobisty - do wglądu,
wzory dokumentów ewidencja działalności gospodarczej
Zgłoszenie informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej składa się osobiście lub przez pełnomocnika (z ważnym pełnomocnictwem). Wniosek może zostać również przesłany listownie – w tym przypadku istnieje konieczność notarialnego poświadczenia podpisu.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Trzcielu, ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel
Referat organizacyjno -administracyjny
Złożenie i Odbiór dokumentów:
Biuro nr 6
Godziny obsługi interesantów: poniedziałek - piątek 7:30-15:30
Referat organizacyjno -administracyjny
Złożenie i Odbiór dokumentów:
Biuro nr 6
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Dołącz do wniosku wymagane załączniki.
Złóż wniosek w pokoju nr 6
Poczekaj na załatwienie sprawy. Pracownik poinformuje Cię o możliwości odebrania zaświadczenia lub decyzji (dokument na życzenie interesanta przesyłany jest listem poleconym, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).
OPŁATY
Zgłoszenie informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej jest zwolnione z opłat.
TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku wydania decyzji o odmowie dokonania wpisu informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp., ul. Chrobrego 31, 66-400 Gorzów Wlkp., za pośrednictwem Burmistrza Trzciela w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Wniesienie odwołania nie podlega opłacie.
DODATKOWE INFORMACJE
2) Przedsiębiorca niezatrudniający pracowników może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 1 miesiąca do 24 miesięcy
3) W przypadku niezgłoszenia informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej przed upływem okresu 24 miesięcy od dnia zgłoszenia informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej, wpis do ewidencji działalności gospodarczej podlega wykreśleniu. Warunkiem wykreślenia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej w tym przypadku jest uprzednie pisemne wezwanie i wyznaczenie dodatkowego trzydziestodniowego terminu na dokonanie zgłoszenia informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.
4) Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej rozpoczyna się od dnia wskazanego we wniosku o wpis informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej, nie wcześniej niż w dniu złożenia wniosku, i trwa do dnia złożenia wniosku o wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.
PODSTAWA PRAWN
a) ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.),
b) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
c) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
b) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
c) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).