ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała Nr XLV/325/2014 w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości, związanych z nowo uruchamianą działalnością gospodarczą oraz poszerzeniem zakresu prowadzonej działalności gospodarczej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-11-21 14:42:18 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Uchwała Nr XLV/325/2014
Rady Miejskiej w Trzcielu
z dnia 12 listopada 2014 r.
 
w sprawie zwolnień w   podatku od nieruchomości, związanych z   nowo uruchamianą działalnością gospodarczą oraz poszerzeniem zakresu prowadzonej działalności gospodarczej   
 
Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym ( tekst jednolity: Dz.U. z   2013 r., poz. 594 z   późniejszymi zmianami ) 1)   oraz art. 7   ust. 3   ustawy z   dnia 12 stycznia 1991 r. o   podatkach i   opłatach lokalnych ( tekst jednolity: Dz.U. z   2014 r., poz. 849 ) Rada Miejska w   Trzcielu uchwala, co następuje:   
§   1.   Ustala się zwolnienia w   podatku od nieruchomości związane z   nowo uruchomioną działalnością gospodarczą oraz poszerzeniem zakresu dotychczas prowadzonej działalności gospodarczej, stanowiące pomoc „de minimis” w   rozumieniu Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 z   dnia 18 grudnia 2013 r. w   sprawie stosowania art. 107 i   108 Traktatu o   funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy „de minimis” (Dz. Urz. UE L. Nr 352 z   24 grudnia 2013 r.).   
§   2.   1.   Przedsiębiorca może uzyskać pomoc w   formie zwolnienia z   podatku od nieruchomości, jeżeli wartość pomocy de minimis łącznie z   wartością innej pomocy de minimis, otrzymanej przez niego w   okresie roku bieżącego oraz w   dwóch poprzednich latach podatkowych, nie przekroczy kwoty stanowiącej równowartość 200.000,- EURO brutto, a   w przypadku przedsiębiorcy, prowadzącego działalność zarobkową w   zakresie drogowego transportu towarów – 100.000,- EURO brutto, przy czym pomoc de minimis nie może zostać wykorzystana na nabycie pojazdów przeznaczonych do transportu drogowego towarów.   
2.   Wartość pomocy de minimis w   formie zwolnienia od podatku od nieruchomości, udzielona na podstawie niniejszej uchwały, podlega kumulacji z   każdą inną pomocą de minimis uzyskaną w   różnych formach i   z różnych źródeł w   okresie bieżącego roku podatkowego oraz w   dwóch poprzedzających latach podatkowych oraz z   każdą pomocą inną niż de minimis, otrzymaną w   odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych.   
§   3.   1.   Zwalnia się od podatku od nieruchomości budynki lub ich części, budowle lub ich części, związane z   nową inwestycją i   utworzeniem nowych miejsc pracy, stanowiące własność lub znajdujące się w   użytkowaniu wieczystym przedsiębiorców.   
2.   Przez nową inwestycję należy rozumieć poniesienie przez przedsiębiorcę nakładów inwestycyjnych, w   wyniku których zostanie uruchomiona nowa lub poszerzona dotychczasowa działalność gospodarcza.   
3.   Za nowo uruchomioną działalność gospodarczą nie uważa się przypadków, gdy działalność gospodarcza podejmowana jest w   następstwie zmiany właściciela lub zmiany formy prawnej prowadzonej działalności gospodarczej.   
§   4.   Zwolnienie, o   którym mowa w   § 3   ust.1, stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w   którym rozpoczęto działalność, a   jeżeli działalność rozpoczęto w   nowo wybudowanym budynku lub jego części, albo budowli lub jej części, poczynając od dnia 1   stycznia roku następnego. Zwolnienie przyznawane jest na następujące okresy: 1) przez okres 6   –ciu miesięcy w   pierwszym roku podatkowym, 2) przez okres 3   – ch miesięcy w   drugim roku podatkowym.   
§   5.   Podatnicy ubiegający się o   zwolnienia, określone w   § 3   obowiązani są do dnia określonego w   przepisach ustawy o   podatkach i   opłatach lokalnych złożyć deklarację lub informację na podatek od nieruchomości, albo korekty tych dokumentów, wykazując nieruchomości podlegające zwolnieniu, a   ponadto przedłożyć: 1) wszystkie zaświadczenia o   pomocy „de minimis” uzyskanej przez podatnika w   roku w   którym ubiega się o   pomoc oraz w   ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenie o   wielkości pomocy de minimis otrzymanej w   tym okresie, albo oświadczenie o   nieotrzymaniu takiej pomocy w   tym okresie, 2) informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, określone w   rozporządzeniu Rady Ministrów z   dnia 29 marca 2010 roku w   sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o   pomoc „de minimis” ( Dz.U. Nr 53, poz. 311 ), 3) wystawiony przez właściwy organ nadzoru budowlanego dokument pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, będącego przedmiotem inwestycji lub rozbudowy albo – w   przypadku modernizacji - dokument pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego, 4) odpis lub wyciąg z   rejestru prowadzonej działalności, do którego wpisany jest przedsiębiorca, 5) poświadczony odpis z   księgi wieczystej, potwierdzający tytuł prawny przedsiębiorcy do nieruchomości którą zakupiono lub na której wykonano inwestycję lub rozbudowę, 6) dokumenty poświadczające poniesione nakłady związane z   nową inwestycją, 7) dokumenty potwierdzające utworzenie nowych miejsc pracy.   
§   6.   Zwolnień wynikających z   przepisów niniejszej uchwały nie stosuje się wobec przedsiębiorców zalegających z   zapłatą zobowiązań wobec budżetu Gminy Trzciel.   
§   7.   1.   Traci moc uchwała Nr XXIX/231/09 Rady Miejskiej w   Trzcielu z   dnia 25 czerwca 2009 roku w   sprawie zwolnień w   podatku od nieruchomości związanych z   nowo uruchamianą działalnością gospodarczą oraz poszerzeniem zakresu prowadzonej działalności gospodarczej.   
2.   Prawa nabyte na mocy uchwały Nr XXIX/231/09 Rady Miejskiej w   Trzcielu z   dnia 25 czerwca 2009 roku w   sprawie zwolnień w   podatku od nieruchomości związanych z   nowo uruchamianą działalnością gospodarczą oraz poszerzeniem zakresu prowadzonej działalności gospodarczej są zachowane do momentu pełnego wykorzystania.   
§   8.   Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Trzciela.   
§   9.   Uchwała obowiązuje do dnia 30 czerwca 2021 roku.   
§   10.   Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w   Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.   
Przewodniczący Rady Miejskiej   

Józef   Pihan
 
 
1)   Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w   Dz.U. z   2013 roku, poz. 645, poz. 1318; z   2014 roku, poz. 379, poz. 1072.   
 
 
« powrót do poprzedniej strony