ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XLV/352/2018Drukuj informacjęAkt prawny: XLV/352/2018

Szczegóły informacji

XLV/352/2018

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XLV

Kadencja: 2014-2018

Data wejścia w życie: .

Data podjęcia/podpisania: 2018-10-12

Tytuł aktu:

w sprawie: zmiany Uchwały Nr II/12/2002 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 12 grudnia 2002 roku w sprawie uchwalenia statutu Miasta i Gminy Trzciel

Na podstawie:

Na podstawie art. 3 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 994 ze zm. z 2018 roku poz. 1000, 1349,1432) Rada Miejska w Trzcielu uchwala co następuje:

Treść:

§ 1. W załączniku do uchwały Nr II/12/2002 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 12 grudnia 2002 roku w sprawie uchwalenia statutu Miasta i Gminy Trzciel ( Dz. U. Woj. Lubuskiego Nr 115, poz. 1622) zmienionej uchwałą Nr IX/69/2007 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 28 czerwca 2007 roku w sprawie zmiany statutu Miasta i Gminy Trzciel oraz uchwałą Nr XXXII/254/2009 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 5 listopada 2009 roku w sprawie zmiany statutu Miasta i Gminy Trzciel, wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 po pkt 4 dodaje się pkt. 4a w brzmieniu:
„4a) Komisji Skarg, Wniosków i Petycji – należy przez to rozumieć Komisję Skarg, Wniosków i Petycji Rady”
oraz po pkt. 7 pkt. 8 w brzmieniu:
„8. Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym”
2) §16 otrzymuje brzmienie:
„Do wewnętrznych organów Rady należą:    
1) Przewodniczący
2) I i II Wiceprzewodniczący
3) Komisja Rewizyjna
4) Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
5) Komisje stałe, wymienione w Statucie
6) doraźne komisje powoływane do wykonywania do określonych zadań”
3) w § 17 ust. 1 dodaje się pkt. 6 w brzmieniu:    
„6) Komisja Skarg, Wniosków i Petycji”
4) §25 otrzymuje brzmienie:    
„Obsługę Rady i jej organów zapewnia pracownik Urzędu Miejskiego, zatrudniony na stanowisku d.s obsługi Rady a uprawnienia zwierzchnika służbowego w jego stosunku wykonuje Przewodniczący Rady”
5) w §26 wprowadza się ust 4 w brzmieniu:    
„4. Obrady Rady są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania te są udostępniane na zasadach określonych w Ustawie”
6) uchyla się treść § 40
7) § 63 otrzymuje brzmienie:    
„1. Głosowanie jawne odbywa się za pomocą urządzeń umożliwiających sporządzenie  i utrwalenie imiennego wykazu głosów radnych.
2. Głosowanie zarządza Przewodniczący obrad, zapoznaje się z liczbą głosów oddanych „za”, „przeciw” i „wstrzymujących się” oraz głosów nieważnych i porównuje z liczbą radnych obecnych  na sesji względnie ze składem lub ustawowym składem Rady, nakazując odnotowanie wyników głosowania w protokole sesji, po uprzednim ogłoszeniu tych wyników.
3. Głosowanie jawne imienne, wymagające wskazania w protokole sesji imienia i nazwiska każdego radnego oraz sposobu, w jaki głosował, jest dopuszczalne jedynie w przypadkach przewidzianych w ustawie.”
8) § 64 otrzymuje brzmienie:
„1. Głosowanie jawne imienne odbywa się przy wykorzystaniu urny, do której radni wyczytywani kolejno w porządku alfabetycznym przez prowadzącego sesję wrzucają karty wyborcze oznaczone personaliami radnych i opieczętowane pieczęcią Rady.
2. Wybrana przez Radę Komisja Skrutacyjna dokonuje otwarcia urny oraz obliczenia głosów.
3. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej podaje do wiadomości obecnym na sesji wyniki głosowania.
4. Imienny wykaz głosowań radnych stanowi załącznik do protokołu z sesji Rady.”
9) w § 69 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Postanowienie ust. 1 nie dotyczy Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Skarg, Wniosków  i Petycji”
10) w §70 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Komisje stałe z wyjątkiem Komisji Skarg, Wniosków i Petycji działają zgodnie  z rocznym planem przedłożonym Radzie”
11) Rozdział VI statutu otrzymuje tytuł:
„Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Skarg, Wniosków i Petycji”
12) Dodaje się w Rozdziale VI podrozdział 7, który otrzymuje brzmienie:
„7. Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji”
13) w podrozdziale 7 wprowadza się § 107a, §107b, §107c, §107d, §107e, które otrzymują brzmienie:
„§ 107a. 1. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji składa się z Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego oraz pozostałych członków w liczbie 3 .
2. Przewodniczącego Komisji wybiera Rada.
3. Zastępcę Przewodniczącego Komisji wybiera Rada na wniosek Przewodniczącego Komisji.
§ 107b. 1. Przewodniczący Komisji organizuje pracę Komisji i prowadzi jej obrady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego lub wakatu na tym stanowisku, jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego.
2. Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu w sprawach, w których może powstać podejrzenie  o ich stronniczość lub interesowność.
3. O wyłączeniu Zastępcy Przewodniczącego i innych członków Komisjo decyduje Przewodniczący w formie pisemnej.
4. O wyłączeniu Przewodniczącego Komisji decyduje Rada.
§ 107c. 1. Komisja rozpatruje wstępnie przekazane jej przez Przewodniczącego Rady skargi, wnioski  i petycje wpływające od mieszkańców Gminy i innych podmiotów działających na terenie Gminy.
2. Uchwały Komisji dotyczące skarg, wniosków i petycji Przewodniczący Komisji przekazuje bezzwłocznie Przewodniczącemu Rady.
3. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym przeprowadzanym w obecności co najmniej połowy jej pełnego składu.
§ 107d. 1. Komisja działa na posiedzeniach, odbywających się w miarę potrzeby.
2. Przewodniczący Komisji zawiadamia pozostałych członków Komisji z 7 - dniowym wyprzedzeniem o miejscu i czasie oraz porządku posiedzenia.
3. Posiedzenia Komisji są protokołowane.
§ 107e. Komisja składa raz do roku Radzie Gminy sprawozdanie ze swej działalności.”
§ 2. Pozostałe zapisy nie ulegają zmianie.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia, jednak nie wcześniej niż z dniem rozpoczęcia kadencji organów Gminy następujących po kadencji, w czasie której niniejsza uchwała została podjęta.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Trzciel
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
.
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-10-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
.
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-10-17 10:09:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-10-17 10:10:16
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-10-24 13:04:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
906 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony