ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ośrodek Pomocy Społecznej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-18 21:11:47 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Poznańska 28
66-320 Trzciel
tel.: (095) 743 14 14
Kierownik: Grażyna Winiarczyk-Bargieł
Do podstawowych zadań Jednostki należy:
1. Tworzenie warunków organizacyjnych funkcjonowania pomocy społecznej, w tym rozbudowa niezbędnej infrastruktury socjalnej.
2. Analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej.
3. Realizacja zadań, przyznawanie i wypłacanie świadczeń przewidzianych przepisami prawa.
4. Pobudzanie społecznej aktywności w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin.
5. Organizowanie specjalistycznego poradnictwa socjalnego.
6. Koordynowanie systemu pomocy społecznej w mieście.
7. Współdziałanie z organami samorządowymi, właściwymi organami administracji rządowej i organizacjami pozarządowymi, kościołami, związkami wyznaniowymi, pracodawcami oraz osobami fizycznymi i prawnymi w zakresie realizacji zadań pomocy społecznej.
8. Opracowywanie strategii i programów rozwiązywania problemów pomocy społecznej.
9. Realizowanie zadań własnych gminy, tj.:
a) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych i specjalnych celowych,
b) przyznawanie pomocy rzeczowej,
c) realizowanie innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznania potrzeb gminy, zadania powierzone do realizacji, programy pomocowe.
10. Realizowanie zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym, tj.:
a) udzielanie schronienia, posiłku, niezbędnego ubrania osobom pozbawionym,
b) przyznawanie usług opiekuńczych w formie usług domowych i pielęgnacyjnych w miejscu zamieszkania jak również usług specjalistycznych,
c) pokrywanie wydatków na świadczenia zdrowotne,
d) udzielanie zasiłku celowego na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego,
e) praca socjalna,
f) sprawienie pogrzebu.
11. Realizowanie zadań zleconych gminie, tj.:
a) przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych, rent socjalnych oraz przysługujących do nich dodatków i świadczeń,
b) przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych, gwarantowanych zasiłków okresowych i specjalnych zasiłków okresowych, zasiłków macierzyńskich okresowych i jednorazowych,
c) przyznawanie i wypłacanie zasiłku celowego na pokrycie wydatków powstałych w wyniku klęski żywiołowej lub ekologicznej,
d) przyznawanie zasiłku celowego w formie biletu kredytowanego,
e) przyznawanie i wypłacanie zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych,
f) opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne,
g) opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne,
h) przyznawanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
i) przyznawanie i wypłacanie zasiłków dla kombatantów,
j) innych powierzonych zadań oraz wynikających z rządowych programów pomocy społecznej.
Zadania realizowane w ramach Środowiskowego Domu Samopomocy
Do podstawowych zadań należy:
1. Realizowanie zadań zmierzających do rozwoju umiejętności wykonywania czynności życia codziennego.
2. Kształtowanie samodzielności do życia w środowisku społecznym.
3. Rozwijanie zainteresowań własnych oraz specjalistycznych umiejętności zawodowych, umożliwiających podjęcie pracy zarobkowej.
4. Utrzymywanie kontaktów z rodzinami podopiecznych.
5. Zapewnianie uprawnień leczniczych (współpraca z lekarzem: psychiatrą, psychologiem, gabinetem rehabilitacji i innymi).
6. Prowadzenie zajęć terapeutycznych.
7. Godne traktowanie podopiecznych.
8. Dbanie o bezpieczne i higieniczne warunki pobytu.
 
« powrót do poprzedniej strony