ˆ

Instrukcja korzystania z BIP

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Instrukcja obsługi

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-18 21:21:13 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Instrukcja obsługi
 
Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, składający się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej. BIP został stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej.
 
Dostęp do informacji publicznych zawartych w Biuletynie jest możliwy poprzez stronę główną Biuletynu posiadającą adres URL -   www.bip.trzciel.pl  według menu podmiotowo-przedmiotowego albo poprzez podmiotowe strony Biuletynu.
Po wybraniu adresu otwiera się strona główna  zawierająca podstawowe informacje na temat podmiotu, który jest właścicielem biuletynu tj: nazwę, adres, numery telefonów, adres e-mail oraz numery NIP i REGON.
Główna strona biuletynu składa się z:
- nagłówka (logo biuletynu) znajdującego się na górze strony, gdzie umieszczony jest link do strony głównej BIP,
- poziomego paska z menu  przedmiotowo-podmiotowym
- menu przedmiotowo-podmiotowe, znajdującego się z lewej strony
- oraz z głównego okna danych, zawierającego (w przypadku strony głównej) tabelkę  z najważniejszymi danymi danego podmiotu (nazwa, adres, kontakt).
 
Elementy tj. nagłówek, pasek z nazwą, menu przedmiotowo-podmiotowe są stałymi elementami strony. Poprzez odpowiednie wywołania linków z menu przedmiotowo-podmiotowego zmiany będą następować w prawej części strony tj. w oknie danych.
W części górnej serwisu znajduje się Wyszukiwarka - przeszukująca zasoby biuletynu po słowie kluczowym wpisanym w polu formularza wyszukiwarki . Jeśli dane słowo zostanie znalezione w tekstach (tytułach) publikowanych poprzez dany podmiot zostanie wyświetlona lista znalezionych informacji z dopiskiem w jakiej kategorii znajduje się dany dokument, jego nazwą. Aby przejść do danego dokumentu należy kliknąć w jego nazwę lub w słowo "zobacz".
Ponadto znajdują się tam elementy: Strona główna, Moja Sprawa, Redakcja BIP,  Rejestr Zmian,  Statystyka, , Pomoc i. Można  tutaj uzyskać informacje o ilości odwiedzin danego biuletynu, oraz o ilości wywołań każdej kategorii w biuletynie jak również o zmianach dokonanych na stronach biuletynu. Dane te są ułożone chronologicznie od najnowszych do najstarszych. Dodatkowo znajdują się tu informacje o osobach odpowiedzialnych za publikacje biuletynu oraz porady dotyczące korzystaniu z serwisu.
 
Menu przedmiotowo-podmiotowe składa się z następujących działów:
Urząd Miasta, Organy, Prawo lokalne, Uchwały, Ogłoszenia, Budżet, Informacje praktyczne, Informacje, Przetargi Aktualne, Wzory dokumentów.
Niektóre nazwy działów takie jak: Urząd Miasta, Organy, Prawo lokalne, Uchwały, Budżet, Informacje praktyczne, Informacje, Przetargi – po kliknięciu „ otworzą się”, co oznacza że po ich wyborze pokażą się podstrony. Zawartość każdej ze stron można wydrukować, klikając przycisk drukuj znajdujący się  na dole każdej strony.
 
« powrót do poprzedniej strony