ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

W toku

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Trzciel: Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 złDrukuj informację Zamówienie publiczne: Trzciel: Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł

Szczegóły informacji

Trzciel: Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Gmina Trzciel

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: nie dotyczy

Termin składania ofert / wniosków: 2016-11-17 10:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2016-11-17 10:15:00

Ogłoszono dnia: 2016-11-08 przez Robert Jaszka

Treść:

Ogłoszenie nr 338408 - 2016 z dnia 2016-11-08 r.
 
 
Trzciel: Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
 
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Trzciel, krajowy numer identyfikacyjny 21096689800000, ul. ul. Poznańska  22, 66320   Trzciel, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 095 74-31-400, e-mail , faks 095 74-31-400.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.trzciel.pl
 
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
tak
www.bip.trzciel.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.bip.trzciel.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres
 
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Forma pisemna
Adres:
Urząd Miejski w Trzcielu, ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł
Numer referencyjny: GI.271.04.2016.R.J.
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie

II.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 880 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego na 2016 rok deficytu w wysokości 1 133 724,00 zł oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 746 276,00 zł, na podstawie Uchwały nr XX/136/2016 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 08 września 2016 roku o następujących parametrach: a) Okres karencji w spłacie kredytu do: 20 września 2017r. b) Terminy spłat rat kredytu: Rok 2017 - 20.09.2017r. – 5.000,00 zł - 20.11.2017r. – 5.000,00 zł Rok 2018 - 20.03.2018r. – 5.500,00 zł - 20.05.2018r. – 5.500,00 zł - 20.09.2018r. – 5.500,00 zł - 20.11.2018r. – 5.500,00 zł Rok 2019 - 20.03.2019r. – 17.500,00 zł - 20.05.2019r. – 17.500,00 zł - 20.09.2019r. – 17.500,00 zł - 20.11.2019r. – 17.500,00 zł Rok 2020 - 20.03.2020r. – 42.500,00 zł - 20.05.2020r. – 42.500,00 zł - 20.09.2020r. – 42.500,00 zł - 20.11.2020r. – 42.500,00 zł Rok 2021 - 20.03.2021r. – 105.000,00 zł - 20.05.2021r. – 105.000,00 zł - 20.09.2021r. – 105.000,00 zł - 20.11.2021r. – 105.000,00 zł Rok 2022 - 20.03.2022r. – 104.149,00 zł - 20.05.2022r. – 104.149,00 zł - 20.09.2022r. – 104.149,00 zł - 20.11.2022r. – 104.149,00 zł Rok 2023 - 20.03.2023r. – 100.000,00 zł - 20.05.2023r. – 100.000,00 zł - 20.09.2023r. – 100.000,00 zł - 20.11.2023r. – 100.000,00 zł Rok 2024 - 20.03.2024r. – 92.101,00 zł - 20.05.2024r. – 92.101,00 zł - 20.09.2024r. – 92.101,00 zł - 20.11.2024r. – 92.101,00 zł c) ostateczny termin wykorzystania kredytu - do 30 grudnia 2016 roku, d) spłata kredytu w okresie od 2017r. do 2024r. w ratach kapitałowych jak w pkt b), e) w przypadku zaciągnięcia kredytu niższego niż 1 880 000,00 zł spłaty rat zostaną obniżone w stosunku do zaciągniętego kredytu zgodnie z wymogami zamawiającego, f) nie będą pobierane opłaty od niewykorzystanej kwoty kredytu, g) możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez poboru przez wykonawcę pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu, h) kredyt oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 1M powiększonej o ewentualną marżę wykonawcy, która przez okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka WIBOR 1M na każdy okres odsetkowy ustalana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 1M obowiązujących w miesiącu poprzedzającym dany okres odsetkowy. i) odsetki będą płatne od faktycznego zadłużenia i będą naliczane i spłacane w okresach miesięcznych począwszy od następnego miesiąca po miesiącu, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu, odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne w terminie do ostatniego dnia miesiąca, j) wykonawca będzie naliczał odsetki tylko od wypłaconych transz kredytu, k) informacja o wysokości naliczonych odsetek przesyłana będzie do zamawiającego na siedem dni przed terminem spłaty, l) wykonawca nie będzie naliczał odsetek od niewykorzystanego kredytu, m) zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez podania przyczyny i bez dodatkowych opłat na poczet wykonawcy, n) zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych opłat związanych z usługą udzielonego kredytu, o) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, p) uruchomienie kredytu nastąpi w dowolnych kwotach i terminach, q) wykonawca nie będzie naliczał i pobierał jakichkolwiek prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu, r) rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich (PLN), s) zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji i Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu i deklaracji wekslowej,

II.5) Główny kod CPV: 66113000-5

II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 30/12/2016

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania kompetencji i uprawnień niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia - wykonawca zobowiązany jest posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z 29.8.1997 Prawo Bankowe (Dz.U. 2015 poz. 128, j.t.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na utworzenie banku. W przypadku banku państwowego, wystarcza podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
Nie dotyczy
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
a) Formularz oferty zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, b) Stosowne pełnomocnictwo (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, c) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, d) Harmonogram spłat kredytu, e)Projekt umowy – uwzględniający zapisy pkt 3 SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
nie

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr czas trwania etapu
   

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60
Termin uruchomienia transzy kredytu 40

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
 
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
 
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr czas trwania etapu
   

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
 
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
 

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
 

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
 

Informacje dodatkowe:
 
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych przewiduje wprowadzenie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla zamawiającego w następujących okolicznościach: a) Zmiany terminu realizacji zamówienia. b) Zmiany wielkości udzielonego kredytu. c) Zmiany terminów uruchomienia transz kredytowych. d) Zmiany terminu spłaty kredytu. e) Wielkości transz kredytowych oraz ich przeznaczenia. f) Zmiany terminów i wielkości spłaty rat kapitałowych. g) Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu umowy. h) Wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 17/11/2016, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ogłoszenie nr 342310 - 2016 z dnia 2016-11-14 r.
Trzciel:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 338408-2016
Data: 08/11/2016
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Trzciel, Krajowy numer identyfikacyjny 21096689800000, ul. ul. Poznańska  22, 66320   Trzciel, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 095 74-31-400, e-mail robert.jaszka@trzciel.pl, faks 095 74-31-400.
Adres strony internetowej (url): www.bip.trzciel.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 880 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego na 2016 rok deficytu w wysokości 1 133 724,00 zł oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 746 276,00 zł, na podstawie Uchwały nr XX/136/2016 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 08 września 2016 roku o następujących parametrach: a) Okres karencji w spłacie kredytu do: 20 września 2017r. b) Terminy spłat rat kredytu: Rok 2017 - 20.09.2017r. – 5.000,00 zł - 20.11.2017r. – 5.000,00 zł Rok 2018 - 20.03.2018r. – 5.500,00 zł - 20.05.2018r. – 5.500,00 zł - 20.09.2018r. – 5.500,00 zł - 20.11.2018r. – 5.500,00 zł Rok 2019 - 20.03.2019r. – 17.500,00 zł - 20.05.2019r. – 17.500,00 zł - 20.09.2019r. – 17.500,00 zł - 20.11.2019r. – 17.500,00 zł Rok 2020 - 20.03.2020r. – 42.500,00 zł - 20.05.2020r. – 42.500,00 zł - 20.09.2020r. – 42.500,00 zł - 20.11.2020r. – 42.500,00 zł Rok 2021 - 20.03.2021r. – 105.000,00 zł - 20.05.2021r. – 105.000,00 zł - 20.09.2021r. – 105.000,00 zł - 20.11.2021r. – 105.000,00 zł Rok 2022 - 20.03.2022r. – 104.149,00 zł - 20.05.2022r. – 104.149,00 zł - 20.09.2022r. – 104.149,00 zł - 20.11.2022r. – 104.149,00 zł Rok 2023 - 20.03.2023r. – 100.000,00 zł - 20.05.2023r. – 100.000,00 zł - 20.09.2023r. – 100.000,00 zł - 20.11.2023r. – 100.000,00 zł Rok 2024 - 20.03.2024r. – 92.101,00 zł - 20.05.2024r. – 92.101,00 zł - 20.09.2024r. – 92.101,00 zł - 20.11.2024r. – 92.101,00 zł c) ostateczny termin wykorzystania kredytu - do 30 grudnia 2016 roku, d) spłata kredytu w okresie od 2017r. do 2024r. w ratach kapitałowych jak w pkt b), e) w przypadku zaciągnięcia kredytu niższego niż 1 880 000,00 zł spłaty rat zostaną obniżone w stosunku do zaciągniętego kredytu zgodnie z wymogami zamawiającego, f) nie będą pobierane opłaty od niewykorzystanej kwoty kredytu, g) możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez poboru przez wykonawcę pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu, h) kredyt oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 1M powiększonej o ewentualną marżę wykonawcy, która przez okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka WIBOR 1M na każdy okres odsetkowy ustalana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 1M obowiązujących w miesiącu poprzedzającym dany okres odsetkowy. i) odsetki będą płatne od faktycznego zadłużenia i będą naliczane i spłacane w okresach miesięcznych począwszy od następnego miesiąca po miesiącu, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu, odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne w terminie do ostatniego dnia miesiąca, j) wykonawca będzie naliczał odsetki tylko od wypłaconych transz kredytu, k) informacja o wysokości naliczonych odsetek przesyłana będzie do zamawiającego na siedem dni przed terminem spłaty, l) wykonawca nie będzie naliczał odsetek od niewykorzystanego kredytu, m) zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez podania przyczyny i bez dodatkowych opłat na poczet wykonawcy, n) zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych opłat związanych z usługą udzielonego kredytu, o) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, p) uruchomienie kredytu nastąpi w dowolnych kwotach i terminach, q) wykonawca nie będzie naliczał i pobierał jakichkolwiek prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu, r) rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich (PLN), s) zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji i Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu i deklaracji wekslowej,
W ogłoszeniu powinno być: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 880 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego na 2016 rok deficytu w wysokości 1 133 724,00 zł oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 746 276,00 zł, na podstawie Uchwały nr XX/136/2016 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 08 września 2016 roku o następujących parametrach: a) Okres karencji w spłacie kredytu do: 20 września 2017r. b) Terminy spłat rat kredytu: Rok 2017 - 20.09.2017r. – 5.000,00 zł - 20.11.2017r. – 5.000,00 zł Rok 2018 - 20.03.2018r. – 5.500,00 zł - 20.05.2018r. – 5.500,00 zł - 20.09.2018r. – 5.500,00 zł - 20.11.2018r. – 5.500,00 zł Rok 2019 - 20.03.2019r. – 17.500,00 zł - 20.05.2019r. – 17.500,00 zł - 20.09.2019r. – 17.500,00 zł - 20.11.2019r. – 17.500,00 zł Rok 2020 - 20.03.2020r. – 42.500,00 zł - 20.05.2020r. – 42.500,00 zł - 20.09.2020r. – 42.500,00 zł - 20.11.2020r. – 42.500,00 zł Rok 2021 - 20.03.2021r. – 105.000,00 zł - 20.05.2021r. – 105.000,00 zł - 20.09.2021r. – 105.000,00 zł - 20.11.2021r. – 105.000,00 zł Rok 2022 - 20.03.2022r. – 104.149,00 zł - 20.05.2022r. – 104.149,00 zł - 20.09.2022r. – 104.149,00 zł - 20.11.2022r. – 104.149,00 zł Rok 2023 - 20.03.2023r. – 100.000,00 zł - 20.05.2023r. – 100.000,00 zł - 20.09.2023r. – 100.000,00 zł - 20.11.2023r. – 100.000,00 zł Rok 2024 - 20.03.2024r. – 92.101,00 zł - 20.05.2024r. – 92.101,00 zł - 20.09.2024r. – 92.101,00 zł - 20.11.2024r. – 95.101,00 zł c) ostateczny termin wykorzystania kredytu - do 30 grudnia 2016 roku, d) spłata kredytu w okresie od 2017r. do 2024r. w ratach kapitałowych jak w pkt b), e) w przypadku zaciągnięcia kredytu niższego niż 1 880 000,00 zł spłaty rat zostaną obniżone w stosunku do zaciągniętego kredytu zgodnie z wymogami zamawiającego, f) nie będą pobierane opłaty od niewykorzystanej kwoty kredytu, g) możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez poboru przez wykonawcę pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu, h) kredyt oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 1M powiększonej o ewentualną marżę wykonawcy, która przez okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka WIBOR 1M na każdy okres odsetkowy ustalana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 1M obowiązujących w miesiącu poprzedzającym dany okres odsetkowy. i) odsetki będą płatne od faktycznego zadłużenia i będą naliczane i spłacane w okresach miesięcznych począwszy od następnego miesiąca po miesiącu, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu, odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne w terminie do ostatniego dnia miesiąca, j) wykonawca będzie naliczał odsetki tylko od wypłaconych transz kredytu, k) informacja o wysokości naliczonych odsetek przesyłana będzie do zamawiającego na siedem dni przed terminem spłaty, l) wykonawca nie będzie naliczał odsetek od niewykorzystanego kredytu, m) zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez podania przyczyny i bez dodatkowych opłat na poczet wykonawcy, n) zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych opłat związanych z usługą udzielonego kredytu, o) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, p) uruchomienie kredytu nastąpi w dowolnych kwotach i terminach, q) wykonawca nie będzie naliczał i pobierał jakichkolwiek prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu, r) rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich (PLN), s) zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji i Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu i deklaracji wekslowej,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trzciel dnia 14 listopada 2016r.
 
Znak sprawy: GI.271.04.2016.R.J.
 
 
WYJAŚNIENIA DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
 
 
Zgodnie z art. 38 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH /Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z późn. zmian/ zamawiający informuje, że w postępowaniu  prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:
 
„Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł.”
 
wpłynęły do zamawiającego następujące pytania:
 
  1. Czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak,
    to proszę o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN) ?
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak,
    to proszę o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN) ?
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak,
    to proszę o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN) ?
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Czy dyspozycja uruchomienia kredytu może być składana na wzorze Banku ?
Odpowiedź:
Tak
 
  1. Czy zastrzeżenie zmiany harmonogramu spłaty rat obejmuje wydłużenie okresu kredytowania ?
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Czy Jednostka złoży oświadczenie o poddaniu się egzekucji w formie aktu notarialnego na podstawie art. 777 k.p.c. co wiąże się z dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego ?
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych ?
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Jednostki
    za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków?
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę ?
Odpowiedź:
Nie.
 
  1. Proszę o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
  1. wartość zobowiązania ogółem, wg tytułów dłużnych (w tys. PLN);
  2. wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji
    (w tys. PLN);
  3. wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji
    (w tys. PLN);
  4. wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN);
  5. wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN).
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami pkt 3 SIWZ zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
 
  1. Proszę o przedstawienie informacji o dofinansowaniach ze środków UE zadań realizowanych przez Państwa (wydatki majątkowe) w ramach budżetu roku bieżącego z podziałem na:
  1. wartość zawartych umów (w tys. PLN);
  • w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi umowami
    do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN);
  1. wartość złożonych wniosków, dla których nie uzyskano jeszcze decyzji
    (w tys. PLN);
  • w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi wnioskami
    do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN).
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami pkt 3 SIWZ zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
 
  1. Proszę o informację, czy w ciągu ostatnich 2 lat budżetowych zdarzyło się,
    że Jednostka musiała zwrócić środki uzyskane z UE z powodu nie wywiązania się
    z postanowień umowy dofinansowania? Jeżeli tak, to proszę o podanie kwoty środków zwróconych w ciągu pełnych ostatnich dwóch lat budżetowych (w tys. PLN).
Odpowiedź:
Nie.
 
  1. Czy w przypadku wygrania przetargu przez BANK będzie można wpisać do umowy zobowiązanie Jednostki do dostarczania w okresach kwartalnych sprawozdań
    Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb-27S, Rb-28S oraz innych dokumentów wymaganych przez Bank ?
Odpowiedź:
Tak
 
  1. Proszę o wykaz jednostek powiązanych kapitałowo z Jednostką ze wskazaniem
    numeru Regon i NIP.
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami pkt 3 SIWZ zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
 
  1. Czy zmiany terminów uruchomienia transz dotyczą przekroczenia ostatecznego terminu wykorzystania kredytu ?
Odpowiedź:
Nie.
 
  1. Czy do formuły naliczania odsetek w trakcie trwania umowy należy przyjąć kalendarz rzeczywisty, tj. rzeczywista liczba dni w roku i rzeczywista liczba dni w miesiącu ?
Odpowiedź:
Celem wyliczenia przez wykonawcę odsetek kredytowych należy przyjąć rok odsetkowy o długości 365 dni. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania kalendarza rzeczywistego przy naliczaniu odsetek na etapie podpisywania umowy kredytowej.
 
  1. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zapis w umowie: „za każdy dzień utrzymywania się zadłużenia przeterminowanego pobierane będą odsetki od zadłużenia przeterminowanego w wysokości aktualnie obowiązujących maksymalnych odsetek za opóźnienie określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny ? Jeśli nie, to proszę o wskazanie definicji, na podstawie której będą naliczane odsetki od zadłużenia przeterminowanego.
Odpowiedź:
Tak
 
  1. W związku z przeznaczeniem części kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów
    i pożyczek proszę o informację, które zobowiązania Gminy zostaną spłacone ?
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami pkt 3 SIWZ zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
 
  1. Czy Jednostka korzysta z:
  1. transakcji wykupu wierzytelności w drodze cesji (jako dłużnik),
  2. umów leasingu,
  3. umów podpisanych z ramach partnerstwa publiczno-prawnego,
  4. umów z odroczonym terminem płatności dłuższym niż 1 rok, o których mowa
    w rozporządzeniu MF z dnia 23.12.2010r. w spawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego, w tym długu Skarbu Państwa?
W przypadku odpowiedzi pozytywnej na któryś z ww. punktów, proszę o podanie kwot zadłużenia, terminów wykupu danej wierzytelności, terminów obowiązywania umów.
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Proszę o wskazanie czynności faktycznych zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP, których dotyczą wymagania wskazania imiennego osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia?
Odpowiedź:
Z uwagi na charakter zamówienia oraz formę i specyfikę działalności potencjalnych wykonawców uprawnionych do złożenia oferty w postępowaniu, zamawiający odstępuję od zapisów dotyczących wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, czyli w pkt 28 SIWZ.
 
  1. Czy zmiana warunków umowy będzie możliwa w przypadku wystąpienia istotnej zmiany warunków finansowych Zamawiającego, w szczególności w wypadku:
  1. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ
    na realizację zamówienia,
  2. pogorszenia sytuacji ekonomiczno – finansowej Zamawiającego powodującego zagrożenie terminowej spłaty kredytu lub spełnienia przez Zamawiającego warunków określonych ustawą o finansach publicznych.
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Czy warunki wprowadzenia zmian do umowy będą następujące:
  1. zmiana może być inicjowana na wniosek złożony wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem podstawy prawnej i umownej,
  2. zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy,
  3. zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności,
  4. zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Odpowiedź:
Tak
 
  1. Zawracam się z prośbą o odstąpienie od zapisów w pkt 28 SIWZ „Informacja dotycząca wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, ponieważ nie wynika  to z Ustawy Prawo Zamówień Publicznych i jest to niezgodne z załączonym stanowiskiem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Poniżej przytaczam treść artykułu, jaki pojawił się w gazecie Puls Biznesu dnia 18.10.2016r., temat: Do przetargu bez listy pracowników.
„Wykonawca nie ma prawa przekazywać zamawiającemu kopii umów o pracę zatrudnionych osób – wyjaśnia GIODO.
Ani Prawo zamówień publicznych, ani akty wykonawcze do tej ustawy nie określają okoliczności, w których firma przystępująca do przetargu miałaby udostępnić zamawiającemu informacje o swoich pracownikach. Według dr Edyty Bielak-Jomaa, generalnego inspektora ochrony danych osobowych (GIODO), nie miałoby to ponadto związku z celem pozyskiwania takich danych, czego bezwzględnie wymagają przepisy o ich zabezpieczaniu.
Takie wyjaśnienia GIODO otrzymała Małgorzata Stręciwik, prezes Urzędu Zamówień Publicznych (UZP), w odpowiedzi na prośbę o opinię w spawie przekazywania zamawiającemu danych osobowych pracowników przez wykonawcę kontraktu na potrzeby weryfikacji oferty złożonej w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Kiedy dotyczy ono usług lub róbót budowlanych, wykonawca lub podwykonawca powinien zatrudniać na umowy o prace osoby, które będą wykonywać je w warunkach odpowiadających stosunkom pracy. Problem w tym,  że zamawiający nie wiedzą jak mogą to skontrolować.
Przepisy nie dają uprawnień do pozyskiwania kopii umów o pracę oraz zakresów obowiązków osób zatrudnionych u wykonawcy. GIODO podkreśla, że jest to równoznaczne z udostępnieniem zbyt wielu danych, które na dodatek nie są niezbędne dla zamawiającego.
Według generalnego inspektora wystarczyłoby przedstawienie przez wykonawcę odpowiednich oświadczeń czy zaświadczeń lub dokumentów-anonimów. Dla zamawiającego nie jest istotne, kto konkretnie pracuje na podstawie umowy o pracę, ale jedynie sam fakt zatrudnienia osób w takiej formie – dla potwierdzenia którego nie jest potrzebna zamawiającemu znajomość imion, nazwisk i adresów pracowników czy wysokość ich wynagrodzeń.[WA].”
W załączeniu skan artykułu.
Mając na uwadze powyższe zwracam się z prośbą o dostosowanie wymogów SIWZ jak na wstępie. Proszę również o uwzględnienie w ww. postępowaniu faktu, że wykonawcą tego zamówienia publicznego będzie bank, który jest traktowany jako instytucja zaufania publicznego.
Odpowiedź:
Z uwagi na charakter zamówienia oraz formę i specyfikę działalności potencjalnych wykonawców uprawnionych do złożenia oferty w postępowaniu, zamawiający odstępuję od zapisów dotyczących wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, czyli w pkt 28 SIWZ.
 
 
  1. Czy z uwagi na brak wystarczających informacji i zbyt krótki czas na rzetelne przygotowanie oferty możliwe jest przesunięcie terminu przetargu na 25.11.2016r. ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje przesunięcia terminu składania ofert w prowadzonym postępowaniu.
 
  1. Bardzo proszę również o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o zaświadczenie o wyborze Burmistrza oraz Uchwały RM o powołaniu Skarbnika.
Odpowiedź:
W załączeniu do wyjaśnień dokumenty: zaświadczenie o wyborze Burmistrza oraz Uchwała Rady Miejskiej w Trzcielu o powołaniu Skarbnika.  
 
  1. Czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w formie aktu notarialnego zgodnie z §777 Kodeksu Postępowania Cywilnego, co wiąże się z dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego?
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Prosimy o informację, czy jednostka posiada zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US i czy przy podpisywaniu umowy przedstawią Państwo zaświadczenia z ZUS i US o nie zaleganiu w opłacaniu składek i podatków ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US, a przy podpisaniu umowy zostaną z tego tytułu przedstawione stosowne zaświadczenia.
 
  1. Czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę ?
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Prosimy o udzielenie informacji o aktualnym zadłużeniu Zamawiającego z wyszczególnieniem Banków współpracujących  wg. stanu na 30.09.2016 r.
 
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami pkt 3 SIWZ zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
 
  1. Prosimy o informację czy poręczali Państwo zobowiązania, instytucji powiązanej kapitałowo i organizacyjnie z Powiatem. Jeżeli tak to prosimy o podanie instytucji, kwoty i terminu poręczenia.
Odpowiedź:
Nie
 
  1. Prosimy o wykaz jednostek powiązanych kapitałowo z Państwa Jednostką ze wskazaniem NIP i REGON.
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami pkt 3 SIWZ zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb wykonawców danych i informacji w postaci przetworzonej wg wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania.
 
  1. Czy Zamawiający dopuszcza złożenie wniosku/dyspozycji wypłaty kredytu na druku Banku?
Odpowiedź:
Tak
 
  1. Prosimy o potwierdzenie czy Uchwała XXI/148/2016 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 12.10.2016r. jest ostatnią zmianą WPF na lata 2016-2024 ?
Odpowiedź:
Tak
 
  1. Prosimy o załączenie lub udostępnienie na stronie internetowej Gminy:
- uchwały Rady Miejskiej o udzieleniu absolutorium Burmistrzowi Trzciela za 2015 r.
-  sprawozdań Rb-NDS, Rb-Z, RB-N, RB-27S i RB-28S za 2013 r.
- uchwał RIO w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetów za 2013, 2014 i 2015 r.
- ostatniej zmiany uchwały budżetowej nr XIII/82/2015 z dnia 17.12.2015 r.
- uchwały o powołaniu skarbnika
-  zaświadczenie o wyborze Burmistrza Trzciela.
Odpowiedź:
W załączeniu do wyjaśnień dokumenty o których mowa powyżej. 
 
Powyższe odpowiedzi na zapytania do SIWZ są wiążące dla wszystkich wykonawców uczestniczących w przedmiotowym przetargu.
 
Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH /Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z późn. zmian/ zamawiający dokonuje zmiany specyfikacji istotnych warunków zamówienia publicznego w postępowaniu  prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:
 
„Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł.”
 
Modyfikacja dotyczy:
Zmienia się zapisy pkt 3 SIWZ w zakresie punktu b) – „Terminy spłat rat kredytu” tj.
„Rok 2024
  • 20.03.2024r. – 92.101,00 zł 
  • 20.05.2024r. – 92.101,00 zł
  • 20.09.2024r. – 92.101,00 zł
  • 20.11.2024r. – 95.101,00 zł”
 
Niniejsza zmiana stanowi integralną część SIWZ  wiążącą wykonawców uczestniczących w przedmiotowym przetargu.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trzciel, dnia 17.11.2016r.
 
Znak sprawy: GI.271.04.2016.R.J
 
 
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
 
 
Dotyczy: Przetarg nieograniczony: „Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z
                 przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty
                 wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł.”
 
Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych /Dz. U. z 2015r. poz. 2164./  Gmina Trzciel informuje:
W dniu 17.11.2016r. o godzinie 10:15 dokonano otwarcia ofert złożonych w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:  
 
„Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł.”
 
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia:
409 802,37 zł
 
Łącznie wpłynęła 1 oferta zgodnie z poniższym zestawieniem.
Wszystkie oferty wpłynęły w terminie oznaczonym w ogłoszeniu o przetargu.
Wszystkie oferty zostały złożone w sposób gwarantujący ich nienaruszalność.
 
Zestawienie ofert złożonych w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:
 
„Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł.”
 
Nr oferty
Nawa wykonawcy
Cena
Termin wykonania
Okres gwarancji
Warunki płatności
1.
Gospodarczy Bank Spółdzielczy Międzyrzecz oddział Trzciel, ul. Armii Czerwonej 38, 66-320 Trzciel
385 858,05 zł
30.12.2016r.
Nie dotyczy
Nie dotyczy
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trzciel dnia 23 listopada 2016r.
 
Znak sprawy: GI.271.04.2016.R.J.
 
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
 
Gmina Trzciel zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH /Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z póź. zmian./ informuje, że w wyniku przetargu nieograniczonego na:
Udzielenie gminie Trzciel kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego w 2016 roku deficytu oraz spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 1 880 000,00 zł.”
 
wybrano ofertę nr 1 tj.
Gospodarczy Bank Spółdzielczy Międzyrzecz oddział Trzciel,
ul. Armii Czerwonej 38, 66-320 Trzciel
 
Uzasadnienie wyboru:
Oferta najkorzystniejsza nie podlegająca odrzuceniu, otrzymała największą ilość punktów wg przyjętych kryteriów oceny tj. CENA – 60% oraz TERMIN URUCHOMIENIA TRANSZY KREDYTU – 40%.
 
Cena oferty brutto: 385 858,05 zł
Termin uruchomienia transzy kredytu: 3 dni
 
Nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców którzy złożyli oferty:
OFERTA NR 1 - Gospodarczy Bank Spółdzielczy Międzyrzecz oddział Trzciel,
ul. Armii Czerwonej 38, 66-320 Trzciel
 
Punktacja przyznana ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączna punktacja.

Załączniki

Rejestr zmian

Nr oferty
Punktacja w kryterium – Cena 60%
Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Miasto Trzciel
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Burmistrz Trzciela
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-11-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Robert Jaszka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-11-08 13:32:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-11-08 13:57:11
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-11-23 05:01:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6253 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »