ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

ZAPRZESTANIE PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-19 00:15:27 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

ZAPRZESTANIE PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o wykreślenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej w terminie 14 dni od dnia zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej.
    WYMAGANE DOKUMENTY
a)     wniosek o wykreślenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej na druku EDG-1 oraz w razie potrzeby załącznik EDG-POPR,
wzory dokumentów ewidencja działalności gospodarczej
b)     dowód osobisty - do wglądu,
Wniosek o wykreślenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej składa się osobiście lub przez pełnomocnika (z ważnym pełnomocnictwem). Wniosek może zostać również przesłany listownie – w tym przypadku istnieje konieczność notarialnego poświadczenia podpisu.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Trzcielu, ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel
Referat organizacyjno -administracyjny
Złożenie i Odbiór dokumentów:
Biuro nr 6
Godziny obsługi interesantów: poniedziałek - piątek 7:30-15:30

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ ewidencyjny wydaje zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
    Pobierz i wypełnij odpowiedni wniosek.
    Dołącz do wniosku wymagane załączniki.
    Złóż wniosek w pokoju nr 6
    Poczekaj na załatwienie sprawy. Pracownik poinformuje Cię o możliwości odebrania decyzji (dokument na życzenie interesanta przesyłany jest listem poleconym, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).

OPŁATY
Zwolnione z opłat.

TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji o wykreśleniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp., ul. Chrobrego 31, 66-400 Gorzów Wlkp., za pośrednictwem Burmistrza Trzciela w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Wniesienie odwołania nie podlega opłacie.

DODATKOWE INFORMACJE
1)     Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna i dane osobowe w niej zawarte nie podlegają przepisom ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
2)     Wpis do ewidencji działalności gospodarczej podlega wykreśleniu w przypadku:
a)     zawiadomienia o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej,
b)     jeżeli po dokonaniu wpisu wystąpią okoliczności, o których mowa w art. 7c pkt 1 i 3 ustawy Prawo działalności gospodarczej, tzn. zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nieobjętej przepisami ustawy bądź prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę,
c)     wpisania do rejestru przedsiębiorców spółki handlowej powstałej z przekształcenia spółki cywilnej, w zakresie działalności wpisanej do rejestru przedsiębiorców,
d)     zmiany miejsca zamieszkania przedsiębiorcy powodującej zmianę organu ewidencyjnego, o której mowa w art. 7d ust. 2,
e)     niezgłoszenia informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej przed upływem okresu 24 miesięcy od dnia zgłoszenia informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej.
3)     Przedsiębiorca jest zobowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, objęte danymi zawartymi w zgłoszeniu i powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian, a także informację o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
4)     Organ ewidencyjny może wykreślić z urzędu wpis zawierający dane niezgodne z rzeczywistym stanem rzeczy.

PODSTAWA PRAWNA
a)     ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.),
b)     ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
c)     ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony