ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXXVI/271/2017Drukuj informacjęAkt prawny: XXXVI/271/2017

Szczegóły informacji

XXXVI/271/2017

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XXXVI

Kadencja: 2014-2018

Data wejścia w życie: 2017-12-28

Data podjęcia/podpisania: 2017-12-28

Tytuł aktu:

w sprawie uchwały budżetowej Gminy Trzciel na 2018 rok

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. „d”, „i” i pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz.1875 z późn.zm.), art.94, art. 211, art. 212, art. 214 pkt. 1 i 2, art. 215, art. 217 ust. 2 pkt. 2 i 3, art. 222 ust. 1 i ust. 2 pkt. 3, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1 i ust. 2 pkt.1, art. 242, art. 243, art. 258 ust. 1 pkt. 1 i 3 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2077) Rada Miejska w Trzcielu uchwala, co następuje:

Treść:

§ 1. Określa się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu gminy w wysokości 28.650.887,20 zł,       z tego :
  1. dochody bieżące w kwocie 25.716.721,20 zł,
  2. dochody majątkowe w kwocie 2.934.166,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków, na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy w kwocie 643.356,00 zł,
jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2.1.Określa się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu gminy w wysokości 32.951.922,20 zł.
2. Wydatki budżetu obejmują wydatki bieżące w kwocie 24.809.042,20 zł, w tym na:
  1. wydatki jednostek budżetowych w kwocie 15.838.626,20 zł, z tego:
  1. na wynagrodzenia i składki od nich naliczone w kwocie 9.956.594,00 zł,
  2. na wydatki związane z realizacją ich zadań statutowych w kwocie 5.882.032,20 zł,
  1. dotacje na zadania bieżące w kwocie 1.036.000,00 zł,
  2. świadczenia na rzecz osób fizycznych w kwocie 7.664.237,00 zł,
  3. wypłatę z tytułu poręczeń udzielonych przez Gminę, przypadającą do spłaty w 2018 roku w kwocie 3.023,00 zł,
  4. obsługę długu publicznego w kwocie 267.156,00 zł.
3. Wydatki budżetu obejmują wydatki majątkowe na łączną kwotę 8.142.880,00 zł, w tym na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 8.142.880,00 zł; w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.2 i 3 ustawy w kwocie 2.256.238,00 zł,
 jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Określa się planowany deficyt budżetu w kwocie 4.301.035,00 zł, który zostanie pokryty przychodami z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym.
§ 4.1. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 6.053.427,00 zł z następujących tytułów:
  1. przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym w kwocie    5.666.981,00 zł,
  2. przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 190.889,00 zł,
  3. wolne środki, o których mowa w art.217 ust.2 pkt 6 ustawy w kwocie 120.000,00 zł,
  4. przychody ze spłat pożyczek udzielonych z budżetu gminy w kwocie 75.557,00 zł.
2. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 1.752.392,00 zł na:
  1. udzielenie pożyczki z budżetu gminy w kwocie 95.060,00 zł,
  2. spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów w kwocie 1.013.976,00 zł,
  3. spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 643.356,00 zł.
  1. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 5.1. Plan dochodów budżetu obejmuje dochody w kwocie 7.323.201,00 zł z tytułu dotacji celowych z budżetu państwa na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, jak w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.
2. Plan wydatków budżetu obejmuje wydatki w kwocie 7.323.201,00 zł, związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, jak w załączniku  nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 6. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym:
  1. na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty  400.000,00 zł,
  2. na pokrycie planowanego deficytu budżetu do kwoty 4.301.035,00 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej do kwoty 190.889,00 zł,
  3. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek do kwoty 1.556.835,00 zł.
§ 7.1. Określa się kwotę 2.000.000,00 zł do wysokości, której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
2. Określa się kwotę pożyczek udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym do łącznej kwoty 95.060,00 zł.
 § 8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacji dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, zawiera załącznik nr 5 niniejszej uchwały.
§ 9. Plan dochodów i wydatków budżetu określa:
  1. dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 142.000,00 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w kwocie 111.620,00 zł i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 30.380,00 zł,
  2. dochody z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w kwocie 8.600,00 zł i wydatki na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 8.600,00 zł,
  3. dochody z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 603.000,00 zł i wydatki na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 603.000,00 zł.
§ 10.1. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 50.000,00 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 75.000,00 zł.                   
§ 11. Zestawienie planowanych dochodów rachunku dochodów własnych jednostki i wydatków nimi finansowanych zawiera załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.
        
§ 12. Określa się w budżecie kwotę 228.232,00 zł na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 7.
 
 §  13. Upoważnia się Burmistrza do:
  1. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 400.000,00 zł,
  2. dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu, w planie wydatków majątkowych w ramach działu, w planie wydatków w ramach działu, polegających na zwiększeniu lub zmniejszeniu wydatków majątkowych z odpowiednią zmianą (zmniejszeniem lub zwiększeniem) w zakresie wydatków bieżących,
  3. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
  4. przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku 2018 i w latach następnych jest niezbędna  do zapewnienia ciągłości  działania  jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy na łączną kwotę 100.000,00 zł
  5. udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu gminy do łącznej kwoty 95.060,00 zł.      
§ 14. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Trzciela.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony