Rejestr zmian
Pobierz dane XMLAkt prawny: XLVI/355/2018Drukuj informacjęAkt prawny: XLVI/355/2018Szczegóły informacji
XLVI/355/2018
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: XLVI
Kadencja: 2014-2018
Data wejścia w życie: 2018-11-13
Data podjęcia/podpisania: 2018-11-13
Tytuł aktu:
w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Trzciel na 2018 rok
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 994, z późn.zm.) oraz art. 211, art. 212 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8, art. 217 ust. 2 pkt 1, 2, 3 i 6, art. 235, art. 236, art. 237 ust 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z późn.zm.) Rada Miejska w Trzcielu uchwala, co następuje:
Treść:
§ 1. Zmniejsza się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu o kwotę 20.005,30 zł, w tym:
- dochody bieżące zwiększa się o 43.624,70 zł,
- dochody majątkowe zmniejsza się o 63.630,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków, na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy w kwocie 63.630,00 zł,
jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Zmniejsza się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu o kwotę 2.020.005,30 zł, w tym:
- wydatki bieżące zmniejsza się o 36.405,30 zł,
- wydatki bieżące zwiększa się o 80.030,00 zł,
- wydatki majątkowe zmniejsza się o 2.063.630,00 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy w kwocie 2.056.238,00 zł,
jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Planowany deficyt budżetu na 2018 rok po zmianach określa się w wysokości 3.097.485,00 zł i zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym, przychodami ze sprzedaży papierów wartościowych oraz wolnymi środkami, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy.
§ 4. W Uchwale nr XXXVI/271/2017 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 28 grudnia 2017r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Trzciel na 2018 rok, wprowadza się następujące zmiany:
- § 4. ust.1 i 2 Otrzymują brzmienie:
„§ 4.1. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 4.786.247,00 zł z następujących tytułów:
- przychody ze sprzedaży papierów wartościowych w kwocie 3.450.000,00 zł,
- przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym w kwocie 350.000,00 zł,
- przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 127.259,00 zł,
- wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie 783.431,00 zł,
- przychody ze spłat pożyczek udzielonych z budżetu gminy w kwocie 75.557,00 zł.
2. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 1.688.762,00 zł na:
- udzielenie pożyczki z budżetu gminy w kwocie 95.060,00 zł,
- spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów w kwocie 1.013.976,00 zł,
- spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 579.726,00 zł.”
- § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym oraz emitowanych papierów wartościowych:
- na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 1.000.000,00 zł,
- na finansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 2.897.485,00 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej do kwoty 127.259,00 zł,
- na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek do kwoty 1.029.774,00 zł.”
- Załącznik nr 3 „Przychody i rozchody budżetu w 2018 r.” otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
- w § 9. pkt 1 Otrzymuje brzmienie:
„ 1) dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 145.500,00 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w kwocie 115.120,00 zł i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 30.380,00 zł,”
§ 5. Po zmianach określa się łączną kwotę planowanych dochodów Gminy w wysokości 30.514.329,22 zł, w tym:
- dochody bieżące - 26.925.659,19 zł,
- dochody majątkowe - 3.588.670,03 zł.
§ 6. Po zmianach określa się łączną kwotę planowanych wydatków Gminy w wysokości 33.611.814,22 zł, w tym:
- wydatki bieżące - 25.966.367,22 zł,
- wydatki majątkowe - 7.645.447,00 zł.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Trzciela.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.