Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

ZMIANA WE WPISIE DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-19 00:15:27 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

ZMIANA WE WPISIE DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Przedsiębiorca jest zobowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, objęte danymi zawartymi w zgłoszeniu i powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian.
WYMAGANE DOKUMENTY
a)     wniosek o dokonanie zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej na druku EDG-1 oraz w razie potrzeby załączniki EDG-MW, EDG-RB, EDG-RD, EDG-POPR,
wzory dokumentów ewidencja działalności gospodarczej
b)     dowód osobisty - do wglądu,
Wniosek o dokonanie zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej składa się osobiście lub przez pełnomocnika (z ważnym pełnomocnictwem) może zostać również przesłany listownie – w tym przypadku istnieje konieczność notarialnego poświadczenia podpisu.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Trzcielu, ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel Tel.(95) 7431415
Referat organizacyjno -administracyjny
Złożenie i Odbiór dokumentów:
Biuro nr 6
Godziny obsługi interesantów: poniedziałek - piątek 7:30-15:30

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ ewidencyjny wydaje zaświadczenie o zmianie we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
    Pobierz i wypełnij odpowiedni wniosek.
    Dołącz do wniosku wymagane załączniki.
    Złóż wniosek w pokoju nr 6
    Poczekaj na załatwienie sprawy. Pracownik poinformuje Cię o możliwości odebrania zaświadczenia (dokument na życzenie interesanta przesyłany jest listem poleconym, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).
OPŁATY
Brak
 
TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku odmowy dokonania zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wydana zostaje decyzja administracyjna, od której stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp., ul. Chrobrego 31, 66-400 Gorzów Wlkp., za pośrednictwem Burmistrza Trzciela w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Wniesienie odwołania nie podlega opłacie.
 
DODATKOWE INFORMACJE
1)     Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna i dane osobowe w niej zawarte nie podlegają przepisom ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
2)     Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie dokonania zmiany we wpisie, gdy:
a)     zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nieobjętej przepisami ustawy,
b)     zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie,
c)     prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.
3)     Nie podlega wpisowi do ewidencji podjęcie działalności wytwórczej w rolnictwie w zakresie upraw rolnych oraz chowu i hodowli zwierząt, ogrodnictwa, warzywnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego, a także wynajmowania przez rolników pokoi, sprzedaży posiłków domowych i świadczenia w gospodarstwach rolnych innych usług związanych z pobytem turystów.
 
PODSTAWA PRAWNA
a)     ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.),
b)     ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),
c)     ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
 

Załączniki