Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

ZARZĄDZENIE NR 28/K/2015 w sprawie założeń i wytycznych oraz określenia szczegółowości materiałów planistycznych do projektu Budżetu Gminy na 2016 rok.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-09-11 12:29:14 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

ZARZĄDZENIE NR  28/K/2015
BURMISTRZA TRZCIELA
z dnia 26  sierpnia 2015 roku
 
w sprawie założeń i wytycznych oraz określenia szczegółowości materiałów planistycznych do projektu  Budżetu Gminy na 2016 rok.
 
                      Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r., poz. 594, z późniejszymi zmianami) oraz zgodnie z § 2 ust.1 pkt. 1 Uchwały Nr XXXIX/306/2010 Rady Miejskiej w Trzcielu 24 czerwca 2010 roku w sprawie trybu prac nad projektem  uchwały budżetowej zarządzam, co następuje:
§ 1. Podstawowe wskaźniki makroekonomiczne ustalone dla projektu budżetu państwa na rok 2016:
  • inflacja o 1,7%,
  • wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę 1.850 zł.
§ 2. Zobowiązuję kierowników/dyrektorów jednostek organizacyjnych gminy, kierowników referatów Urzędu Miejskiego do opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej na 2016 rok.
§ 3. Ustalam wytyczne do projektu budżetu dla Gminy Trzciel na 2016 rok.
1.Przewidywane wykonanie za 2015 rok winno być skalkulowane dokładnie i rzetelnie z uwzględnieniem wszystkich zdarzeń  gospodarczych które wystąpią w II półroczu.
 2. Szacowanie dochodów opierać się powinno na zasadach ostrożności, przyjmuje się, że:
  1. dochody z podatków i opłat lokalnych powinny być szacowane na poziomie przewidywanego wykonania za 2015 roku z uwzględnieniem zmian stawek podatkowych, wzrostu lub zmniejszenie podstawy opodatkowania, skutków udzielonych ulg oraz zmian wynikających z ustaw podatkowych,
  2. stawkę podatku rolnego na poziomie ceny ustalonej na 2015 rok, którą po urzędowym ogłoszeniu cen skupu żyta należy skorygować,
  3. dochody z majątku gminy, z tytułu:
    1. dzierżawy, najmu oraz opłat za wieczyste użytkowanie - na podstawie obowiązujących przepisów prawa i zawartych umów,
    2. sprzedaży majątku – w drodze przetargu lub wyceny (propozycja sprzedaży majątku powinna zawierać wykaz nieruchomości oraz ich szacunkowe wartości możliwe do uzyskania),
  4. udziały w podatku dochodowym od osób prawnych oraz inne dochody pobierane przez urzędy skarbowe na poziomie przewidywanego wykonania 2015 roku,
  5. subwencję ogólną w wysokości wynikającej z informacji Ministerstwa Finansów,
  6. udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych na podstawie informacji Ministerstwa Finansów skorygowane o przewidywany wskaźnik niewykonalności,
  7. dotacje celowe otrzymywane z budżetu państwa i dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami podlegające przekazaniu do budżetu państwa na podstawie informacji Wojewody Lubuskiego oraz Krajowego Biura Wyborczego,
  8. środki bezzwrotne w wysokościach określonych w zawartych umowach i porozumieniach,
  9. dochody nie wymienione w p. pkt 1-8 w wysokości określonej w przepisach szczególnych, (np. ustawa, rozporządzenie, uchwała, zarządzenie, decyzja, umowa, porozumienie).
2. W projekcie planu wydatków należy uwzględnić zawarte umowy i porozumienia, podjęte uchwały Rady Miejskiej oraz inne dokumenty z których wynikają zobowiązania na 2016 rok i kolejne lata. Kalkulację wydatków należy sporządzić w sposób racjonalny i celowy z uwzględnieniem zmian zadań obowiązkowych gminy, zadań kontynuowanych:
  1. należy w pierwszej kolejności zabezpieczyć środki na zadania kontynuowane, na realizację których zawarte zostały umowy z instytucją dotującą,
  2. przy wyborze nowych zadań zarówno bieżących jak i majątkowych należy brać przede wszystkim możliwość ich dofinansowania ze źródeł zewnętrznych, stan przygotowania zadania do realizacji, znaczenie zadania dla rozwoju gminy i potrzeb jej mieszkańców,
  3. wydatków na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, które należy oszacować w wysokości prognozowanych dochodów z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i wprowadzanie w nim zmian oraz opłat za usuwanie drzew i krzewów, pomniejszonych o kwoty planowanych zadań inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska,
  4. wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, które należy oszacować w wysokości prognozowanych dochodów z tytułu opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu, pomniejszonych o kwoty planowanych zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach tych programów,
  5. wydatki na energię elektryczną należy ustalić na podstawie średniego zużycia (np. za lata 2014 - przewidywane wykonanie 2015) oraz ceny ustalonej w zawartych umowach na jej sprzedaż,
  6. woda, ogrzewanie – na podstawie przewidywanego wykonania 2015 roku,
  7. wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy i pochodne od tych wynagrodzeń, które można skorygować o skutki finansowe podjętych w 2015 roku decyzji przez Burmistrza,
  8.  wydatki z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i na Fundusz Pracy zakładając, że wysokość składek zostanie utrzymana na poziomie roku 2015 z uwzględnieniem zróżnicowanej stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe,
  9. wpłaty na PEFRON, ustalają pracodawcy zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty – ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej  oraz  zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późniejszymi zmianami) wskaźnika osób niepełnosprawnych. W przypadku nieuwzględnienia wpłat na fundusz, w objaśnieniach podaje się wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
  10.  projektowanych wydatków remontowych – jednostki planujące wydatki remontowe winny wskazać ich zakres, oraz konieczność ich wykonania,
  11. wydatki na zadania ustalone przez zebrania wiejskie z Funduszu Sołeckiego zaprojektować do wysokości kwot przekazanych w informacji w miesiącu lipcu i wyodrębnić w   „załączniku  sołeckim”,
12) wykaz wydatków inwestycyjnych planowany jest w referacie Gospodarki i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego,                                     
3.  Rezerwę ogólną ustalić w wysokości od 0,1% do 1% wydatków.                                                                                                                                                                                                                     
4. Liczbę etatów kalkulacyjnych określić na poziomie przyjętej w budżecie Gminy w 2015 roku,  uwzględniając decyzje Burmistrza podjęte w 2015 roku.
§ 4. Dyrektorzy instytucji kultury opracują i przedłożą Skarbnikowi w terminie do 20 września projekt planu finansowego na 2016 rok w szczegółowości określonej w art. 31 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późniejszymi zmianami) na druku stanowiącym załącznik nr  4  do niniejszego zarządzenia.
§ 5. 1.  Materiały planistyczne należy opracować na podstawie wytycznych określonych w § 3 niniejszego zarządzenia, na wzorach zawartych w załącznikach od nr 1 do nr 13.
2. Wszystkie pozycje w materiałach planistycznych muszą być bezwzględnie poparte:
  1. przepisami prawa materialnego,
  2. szczegółowymi objaśnieniami.
3. Jednostki organizacyjne realizujące zadania własne gminy, których obowiązek dofinansowania środkami z dotacji celowych z budżetu państwa wynika z ustaw szczegółowych, ujmują w materiałach planistycznych odrębnie wydatki finansowane ze środków własnych i odrębnie wydatki finansowane z dotacji celowych. Podziału wydatków na źródła finansowania należy dokonać przy wykorzystaniu wiedzy o spodziewanych kwotach dotacji, np. na podstawie obowiązujących standardów kalkulacji tych kwot, sprawozdań lub złożonych wniosków.
4. Projektowane wydatki nie mogą być zawyżane, natomiast dochody zaniżane. Zasada realnego ujmowania w materiałach projektowanych wydatków jest bezwzględnie obowiązująca.
§ 6. Wykonanie zarządzenia powierzam Dyrektorom i Kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy.
§ 7. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki