Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
ZARZĄDZENIE NR 66/K/2016 w sprawie założeń i wytycznych oraz określenia szczegółowości materiałów planistycznych do projektu Budżetu Gminy Trzciel na 2017 rok.
Informacja ogłoszona dnia 2016-11-02 13:43:46 przez Administrator Systemu
Akapit nr 1 - brak tytułu
ZARZĄDZENIE NR 66/K/2016
BURMISTRZA TRZCIELA
z dnia 29 sierpnia 2016 r.
w sprawie założeń i wytycznych oraz określenia szczegółowości materiałów planistycznych do projektu Budżetu Gminy Trzciel na 2017 rok.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015r., poz. 446) oraz zgodnie z § 2 ust.1 pkt. 1 Uchwały Nr XXXIX/306/2010 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 24 czerwca 2010 roku w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej zarządzam, co następuje:
§ 1. Podstawowe wskaźniki makroekonomiczne ustalone dla projektu budżetu na 2017 rok:
- średnioroczna dynamika cen towarów i usług konsumpcyjnych - 1,3%,
- realne tempo wzrostu PKB – 3,9%.
§ 2. Zobowiązuję kierowników/dyrektorów jednostek organizacyjnych gminy, kierowników referatów Urzędu Miejskiego do opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej na 2017 rok.
§ 3. Ustalam wytyczne do projektu budżetu dla Gminy Trzciel na 2017 rok.
1. Przewidywane wykonanie za 2016 rok winno być skalkulowane dokładnie i rzetelnie z uwzględnieniem wszystkich zdarzeń gospodarczych, które wystąpią w II półroczu.
2. Szacowanie dochodów opierać się powinno na zasadach ostrożności, przyjmuje się, że:
- dochody z podatków i opłat lokalnych powinny być szacowane na poziomie przewidywanego wykonania za 2016 rok z uwzględnieniem zmian stawek podatkowych, wzrostu lub zmniejszenia podstawy opodatkowania, skutków udzielonych ulg oraz zmian wynikających z ustaw podatkowych,
- stawkę podatku rolnego na poziomie ceny ustalonej na 2016 rok, którą po urzędowym ogłoszeniu cen skupu żyta należy skorygować,
- dochody z majątku gminy, z tytułu:
- dzierżawy, najmu oraz opłat za wieczyste użytkowanie - na podstawie obowiązujących przepisów prawa i zawartych umów,
- sprzedaży majątku – w drodze przetargu lub wyceny (propozycja sprzedaży majątku powinna zawierać wykaz nieruchomości oraz ich szacunkowe wartości możliwe do uzyskania),
- udziały w podatku dochodowym od osób prawnych oraz inne dochody pobierane przez urzędy skarbowe na poziomie przewidywanego wykonania 2016 roku,
- subwencję ogólną w wysokości wynikającej z informacji Ministerstwa Finansów,
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych na podstawie informacji Ministerstwa Finansów skorygowane o przewidywany wskaźnik niewykonalności,
- dotacje celowe otrzymywane z budżetu państwa i dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami podlegające przekazaniu do budżetu państwa na podstawie informacji Wojewody Lubuskiego oraz Krajowego Biura Wyborczego,
- środki bezzwrotne w wysokościach określonych w zawartych umowach i porozumieniach,
- dochody nie wymienione w p. pkt 1-8 w wysokości określonej w przepisach szczególnych, (np. ustawa, rozporządzenie, uchwała, zarządzenie, decyzja, umowa, porozumienie).
2. W projekcie planu wydatków należy uwzględnić zawarte umowy i porozumienia, podjęte uchwały Rady Miejskiej oraz inne dokumenty, z których wynikają zobowiązania na 2017 rok i kolejne lata. Kalkulację wydatków należy sporządzić w sposób racjonalny i celowy z uwzględnieniem zmian zadań obowiązkowych gminy, zadań kontynuowanych:
- należy w pierwszej kolejności zabezpieczyć środki na zadania kontynuowane, na realizację których zawarte zostały umowy z instytucją dotującą,
- przy wyborze nowych zadań zarówno bieżących jak i majątkowych należy brać przede wszystkim możliwość ich dofinansowania ze źródeł zewnętrznych, stan przygotowania zadania do realizacji, znaczenie zadania dla rozwoju gminy i potrzeb jej mieszkańców,
- wydatków na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, które należy oszacować w wysokości prognozowanych dochodów z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i wprowadzanie w nim zmian oraz opłat za usuwanie drzew i krzewów, pomniejszonych o kwoty planowanych zadań inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska,
- wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, które należy oszacować w wysokości prognozowanych dochodów z tytułu opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu, pomniejszonych o kwoty planowanych zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach tych programów,
- wydatki na energię elektryczną należy ustalić na podstawie średniego zużycia (np. za lata 2015 - przewidywane wykonanie 2016) oraz ceny ustalonej w zawartych umowach na jej sprzedaż,
- woda, ogrzewanie – na podstawie przewidywanego wykonania 2016 roku,
- wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy i pochodne od tych wynagrodzeń, które można skorygować o skutki finansowe podjętych decyzji przez Burmistrza w 2016 roku,
- wydatki z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i na Fundusz Pracy zakładając, że wysokość składek zostanie utrzymana na poziomie roku 2016 z uwzględnieniem zróżnicowanej stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe,
- wpłaty na PFRON, ustalają pracodawcy zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty i nie osiągają wskaźnika osób niepełnosprawnych – ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn.zm.). W przypadku nieuwzględnienia wpłat na fundusz w objaśnieniach podaje się wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
- projektowanych wydatków remontowych – jednostki planujące wydatki remontowe winny wskazać ich zakres, oraz konieczność ich wykonania,
- wydatki na zadania ustalone przez zebrania wiejskie z Funduszu Sołeckiego zaprojektować do wysokości kwot przekazanych w informacji w miesiącu lipcu i wyodrębnić w „załączniku sołeckim”,
12) wykaz wydatków inwestycyjnych planowany jest w referacie Gospodarki i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego.
3. Rezerwę ogólną ustalić w wysokości od 0,1% do 1% wydatków.
4. Liczbę etatów kalkulacyjnych określić na poziomie przyjętej w budżecie Gminy w 2016 roku, uwzględniając decyzje Burmistrza podjęte w 2016 roku.
§ 4. Dyrektorzy instytucji kultury opracują i przedłożą Skarbnikowi w terminie do 20 września projekt planu finansowego na 2017 rok w szczegółowości określonej w art. 31 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn.zm.) na druku stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia.
§ 5. 1. Materiały planistyczne należy opracować na podstawie wytycznych określonych w § 3 niniejszego zarządzenia według wzorów zawartych w załącznikach od nr 1 do nr 13.
2. Wszystkie pozycje w materiałach planistycznych muszą być bezwzględnie poparte:
- przepisami prawa materialnego,
- szczegółowymi objaśnieniami.
3. Jednostki organizacyjne realizujące zadania własne gminy, których obowiązek dofinansowania środkami z dotacji celowych z budżetu państwa wynika z ustaw szczegółowych, ujmują w materiałach planistycznych odrębnie wydatki finansowane ze środków własnych i odrębnie wydatki finansowane z dotacji celowych. Podziału wydatków na źródła finansowania należy dokonać przy wykorzystaniu wiedzy o spodziewanych kwotach dotacji, np. na podstawie obowiązujących standardów kalkulacji tych kwot, sprawozdań lub złożonych wniosków.
4. Projektowane wydatki nie mogą być zawyżane, natomiast dochody zaniżane. Zasada realnego ujmowania w materiałach projektowanych wydatków jest bezwzględnie obowiązująca.
§ 6. Wykonanie zarządzenia powierzam Dyrektorom i Kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy.
§ 7. Nadzór nad wykonaniem Zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załączniki
Pobierz dane XML ZARZĄDZENIE NR 66/K/2016 w sprawie założeń i wytycznych oraz określenia szczegółowości materiałów planistycznych do projektu Budżetu Gminy Trzciel na 2017 rok. Drukuj informację ZARZĄDZENIE NR 66/K/2016 w sprawie założeń i wytycznych oraz określenia szczegółowości materiałów planistycznych do projektu Budżetu Gminy Trzciel na 2017 rok.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Trzciel |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: . |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-08-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: . |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-11-02 13:41:57 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-11-02 13:43:46 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-11-02 13:43:46 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 297 raz(y) |