ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała Nr III/13/2014 w sprawie uchwały budżetowej Gminy Trzciel na 2015 rok

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-01-07 10:43:42 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Uchwała Nr III/13/2014
Rady Miejskiej w Trzcielu
z dnia 30 grudnia 2014
 
w sprawie uchwały budżetowej Gminy Trzciel na 2015 rok
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, „i” i pkt.10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz.594 z dnia 23 maja 2013 r. s póź. zmianami), art.211, art.212, art.214 pkt.1 i 2, art.215, art. 217 ust.1, art. 222 ust. 1 i ust. 2 pkt. 3, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1 i ust. 2 pkt.1, art.242, art.243, art. 258 ust. 1 pkt.1 i 3 oraz art.264 ust.3 ustawy z dnia, 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( t.j. Dz.U. z 2013 r. poz.885 z dnia 5 sierpnia 2013 r. z póź. zmianami) - uchwala się, co następuje:
§ 1. Określa się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu gminy w wysokości 21.539.750 zł, z tego :
1) dochody bieżące w kwocie 18.729.509 zł, w tym z tytułu dotacji i środków, na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy w kwocie 13.344 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 2.810.241 zł, w tym z tytułu dotacji i środków, na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy w kwocie 2.700.581 zł,
jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2.1.Określa się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu gminy w wysokości 20.790.449,96 zł.
2. Wydatki budżetu obejmują wydatki bieżące w kwocie 17.376.618,96 zł, w tym na:
1) wydatki jednostek budżetowych w kwocie 13.039.939,96 zł, z tego:
a) na wynagrodzenia i składki od nich naliczone w kwocie 8.329.039 zł, b) na wydatki związane z realizacją ich zadań statutowych w kwocie 4.710.900,96 zł,
2) dotacje na zadania bieżące w kwocie 1.007.268 zł,
3) świadczenia na rzecz osób fizycznych w kwocie 3.110.162 zł,
4) wypłatę z tytułu poręczeń udzielonych przez Gminę, przypadającą do spłaty w 2015 roku w kwocie 7.780 zł,
5) obsługę długu publicznego w kwocie 211.469 zł.
3. Wydatki budżetu obejmują wydatki majątkowe na łączną kwotę 3.413.831 zł, w tym na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 3.413.831 zł; w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.2 i 3 ustawy w kwocie 1.281.450 zł,
jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Określa się planowaną nadwyżkę budżetu w kwocie 749.300,04 zł, która zostanie przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
§ 4.1. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 3.196.602 zł z następujących tytułów:
1) przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym w kwocie 2.135.059 zł,
2) przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 633.286,52 zł,
3) przychody ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych ze środków publicznych 76.364 zł,
4) wolne środki, o których mowa w art.217 ust.2 pkt.6 ustawy w kwocie 351.892,48 zł.
2. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 3.945.902,04 zł na :
1) spłatę pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 2.403.322 zł,
2) udzielenie pożyczki z budżetu gminy 60.000 zł,
3) na spłatę otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów w kwocie 1.482.580,04 zł, w tym zaciągniętych na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 117.149,18 zł.
3. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 5. 1. Plan dochodów budżetu obejmuje dochody w kwocie 2.453.620 zł z tytułu dotacji celowych z budżetu państwa na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, jak w załączniku nr 4.
2. Plan wydatków budżetu obejmuje wydatki w kwocie 2.453.620 zł, związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, jak w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 6. Ustala się limit zobowiązań:
1) na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 400.000 zł,
2) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek do kwoty 2.135.059 zł,
3) na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 633.286,52 zł.
§ 7. 1 Określa się kwotę 1.500.000 zł do wysokości której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
2. Określa się kwotę pożyczek udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym do łącznej kwoty 60.000 zł,
§ 8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacji dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, zawiera załącznik nr 5 niniejszej uchwały.
§ 9. Plan dochodów i wydatków budżetu określa:
1)dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 142.000 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w kwocie 111.339 zł i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 30.661 zł,
2) dochody z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w kwocie 9.600 zł i wydatki na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 9.600 zł,
§ 10. 1. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 62.498,96 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową, na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 45.000 zł.
§ 11. Zestawienie planowanych dochodów rachunku dochodów jednostki i wydatków nimi finansowanych zawiera załącznik nr 6 do niniejszej uchwały
§ 12. Określa się w budżecie kwotę 171.945 zł na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 7.
§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 400.000 zł,
2) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
3) dokonywania zmian w planie wydatków majątkowych w ramach działu,
4) dokonywanie zmian w planie wydatków w ramach działu klasyfikacji budżetowej, polegających na zwiększeniu lub zmniejszeniu wydatków majątkowych i odpowiednio zmniejszeniu lub zwiększeniu wydatków bieżących w ramach działu.
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
6) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku 2014 i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy na łączną kwotę 100.000 zł
7) udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu gminy do łącznej kwoty 60.000 zł.
§ 14. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Trzciela.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
« powrót do poprzedniej strony