ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała Nr XIII/82/2015 w sprawie uchwały budżetowej Gminy Trzciel na 2016 rok

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-01-26 11:02:41 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Uchwała Nr XIII/82/2015
Rady Miejskiej w Trzcielu
z dnia 17 grudnia 2015 r.
 
w sprawie uchwały budżetowej Gminy Trzciel na 2016 rok

 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. „d”, „i” i pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2015 r. poz. 1045), art. 211, art. 212, art. 214 pkt. 1 i 2, art.215, art. 217 ust.1 i ust. 2 pkt. 2 i 3, art. 222 ust. 1 i ust. 2 pkt. 3, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1 i ust. 2 pkt.1, art. 242, art. 243, art. 258 ust. 1 pkt. 1 i 3 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( t. j. Dz.U. z 2015 r. poz. 238 z późn. zm.) Rada Miejska w Trzcielu uchwala co następuje:
§ 1. Określa się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu gminy w wysokości 19.357.946,00 zł, z tego :
1) dochody bieżące w kwocie 19.227.455,00 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 130.491,00 zł, jak w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. 1. Określa się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu gminy w wysokości 20.891.565,00 zł.
2. Wydatki budżetu obejmują wydatki bieżące w kwocie 18.680.970,00 zł, w tym na:
1) wydatki jednostek budżetowych w kwocie 14.136.400,00 zł, z tego:
a) na wynagrodzenia i składki od nich naliczone w kwocie 9.072.180,00 zł,
b) na wydatki związane z realizacją ich zadań statutowych w kwocie 5.064.220,00 zł,
2) dotacje na zadania bieżące w kwocie 1.050.800,00 zł,
3) świadczenia na rzecz osób fizycznych w kwocie 3.324.899,00 zł,
4) wypłatę z tytułu poręczeń udzielonych przez Gminę, przypadającą do spłaty w 2016 roku w kwocie 3.446,00 zł,
5) obsługę długu publicznego w kwocie 165.425,00 zł.
3. Wydatki budżetu obejmują wydatki majątkowe na łączną kwotę 2.210.595,00 zł, w tym na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 2.210.595,00 zł; w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.2 i 3 ustawy w kwocie 650.000,00 zł, jak w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Określa się planowany deficyt budżetu w kwocie 1.533.619,00 zł, który zostanie pokryty przychodami z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym.
§ 4. 1. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 2.995.595,00 zł z następujących tytułów:
1) przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym w kwocie 2.480.000,00 zł,
2) przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 413.595,00 zł,
3) wolne środki, o których mowa w art.217 ust.2 pkt 6 ustawy w kwocie 102.000,00 zł.
2. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 1.461.976,00 zł na :
1) udzielenie pożyczki z budżetu gminy 102.000,00 zł,
2) na spłatę otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów w kwocie 1.359.976,00 zł.
3. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 5. 1. Plan dochodów budżetu obejmuje dochody w kwocie 2.838.617,00 zł z tytułu dotacji celowych z budżetu państwa na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, jak w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.
2. Plan wydatków budżetu obejmuje wydatki w kwocie 2.838.617,00 zł, związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, jak w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 6. Ustala się limit zobowiązań:
1) na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 400.000,00 zł,
2) na pokrycie planowanego deficytu budżetu do kwoty 1.533.619,00 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej do kwoty 413.595,00 zł,
3) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek do kwoty 1.359.976,00 zł.
§ 7. 1. Określa się kwotę 1.500.000,00 zł do wysokości, której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
2. Określa się kwotę pożyczek udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym do łącznej kwoty 102.000,00 zł.
§ 8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacji dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, zawiera załącznik nr 5 niniejszej uchwały.
§ 9. Plan dochodów i wydatków budżetu określa:
1) dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 142.000,00 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w kwocie 110.349,00 zł i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 31.651,00 zł,
2) dochody z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w kwocie 9.600,00 zł i wydatki na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 9.600,00 zł,
§ 10. 1. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 52.000,00 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową, na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 48.000,00 zł.
§ 11. Zestawienie planowanych dochodów rachunku dochodów jednostki i wydatków nimi finansowanych zawiera załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 12. Określa się w budżecie kwotę 179.420,00 zł na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa, zgodnie z załączonym do niniejszej uchwały załącznikiem nr 7.
§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 400.000,00 zł,
2) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
3) dokonywania zmian w planie wydatków majątkowych w ramach działu,
4) dokonywanie zmian w planie wydatków w ramach działu klasyfikacji budżetowej, polegających na zwiększeniu lub zmniejszeniu wydatków majątkowych i odpowiednio zmniejszeniu lub zwiększeniu wydatków bieżących w ramach działu,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
6) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku 2016 i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy na łączną kwotę 100.000,00 zł
7) udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu gminy do łącznej kwoty 102.000,00 zł.
§ 14. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Trzciela.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej

Jacek Marciniak 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony