ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Trzcielu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ewidencja Ludności

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

UZYSKANIE DOWODU OSOBISTEGO

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-19 00:30:47 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

UZYSKANIE DOWODU OSOBISTEGO
 
WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o wydanie dowodu osobistego (załącznik ) – SO 1-1 Wniosek o wydanie dowodu osobistego
Załączniki:
         Dwa zdjęcia (z lewym półprofilem z widocznym uchem, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami)
         Odpis skrócony aktu urodzenia przy pierwszym wyrabianiu dowodu osobistego lub małżeństwa po zmianie stanu cywilnego /oryginał/
         Dotychczasowy dowód osobisty

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Urząd Miejski w Trzcielu, ul. Poznańska 22, 66-320 Trzciel
Referat Organizacyjno - Administracyjny
Złożenie i Odbiór dokumentów: Parter, Pokój nr 8
Tel. (95) 7431409, e-mail:
Godziny obsługi interesantów: poniedziałe-piatek 7:30-15:30
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

1. Pobierz i wypełnij odpowiedni wniosek.
2. Dołącz do wniosku odpowiednie załączniki.
3. Złóż wniosek w pokoju nr 8.
4. Poczekaj na załatwienie sprawy. Pracownik poinformuje Cię o możliwości odebrania dokumentu.

OPŁATY

Brak

TRYB ODWOŁAWCZY

- Odwołanie od decyzji o odmowie wydania dowodu rozpatruje Wojewoda Lubuski
- Odwołanie kieruje się do Wojewody Lubuskiego (ul. Jagielończyka 8, 66-400 Gorzów Wlkp.) za pośrednictwem Burmistrza Trzciela
- W terminie do 14 dni od dnia doręczenia decyzji

DODATKOWE INFORMACJE

- Odpisy aktów stanu cywilnego nie muszą być składane, jeżeli urodzenie lub małżeństwo zostało zarejestrowane w USC Trzciel
-  Dowód osobisty należy odebrać osobiście.
-  Wniosek o wymianę dowodu osobistego winien być złożony w terminie 14 dni od zmiany danych w dokumencie
-  Dowód osobisty podlega unieważnieniu w przypadku braku złożenia wniosku o wymianę w terminie 3 miesięcy od daty zmiany danych.
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego dla małoletniego w wieku do 13 lat składają oboje rodzice lub opiekunowie prawni
- Wniosek o wydanie dowodu dla małoletniego powyżej 13 lat składa jeden z rodziców
-  W przypadku braku wymaganej obecności jednego z rodziców niezbędne jest przedłożenie jego pisemnej zgody z poświadczoną własnoręcznością podpisu przez notariusza lub organ gminy.
- Dodatkowych informacji udziela pracownik Referatu tel. (95) 7431409
- poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa - okazywany na żądanie organu, jeśli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby

PODSTAWA PRAWNA

- Ustawa z dnia 10.04.1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U.z 2006r Nr 139 poz.993 – tekst jednolity z późniejszymi zmianami)
-  § 1 do 35 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 06.02.2009r. W sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodu osobistego ( Dz. U. Z 2009r. Nr 47 poz. 384)
-Art. 1 do 2 z dnia 9 stycznia 2009r. i zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( Dz. U. z 2009r. Nr 39, poz. 306)
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony