Petycje
Szczegóły informacji
PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE PETYCJI
Informacja ogłoszona dnia 2019-11-15 12:57:35 przez Administrator Systemu
Akapit nr 1 - brak tytułu
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji
WYMAGANE DOKUMENTY
Petycja i ewentualne załączniki.
Petycja powinna zawierać:
1) oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
2) wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
3) oznaczenie adresata petycji;
4) wskazanie przedmiotu petycji.
1) oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
2) wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
3) oznaczenie adresata petycji;
4) wskazanie przedmiotu petycji.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Miejski w Trzcielu, ul.Poznańska 22, 66-320 Trzciel
Złożenie dokumentów:
- skretariat ( pokój nr 2);
- przesłanie dokumentów pocztą na wskazany wyżej adres urzędu;
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wysyłając:
- drogą elektroniczną na adres :
- faksem (95) 743 14 15
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu MIejskiego w Trzcielu na platformie ePUAP
______________________________________________________________________________________
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia petycji albo od dnia uzupełnienia lub wyjaśnienia jej treści.
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję, uniemożliwiających rozpatrzenie jej w wyznaczonym wyżej terminie , ulega on przedłużeniu , nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy, licząc od upływu terminu wcześniej wyznaczonego.
Jeżeli organ, który otrzymał petycję nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej zwożenia, przesłać ją do podmiotu właściwego do jej rozpatrzenia, zawiadamiając o tym wnoszącego petycję.
______________________________________________________________________________________
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
- Zamieszczenie na stronie internetowej Urzędu skanu petycji, datę jej złożenia oraz w przypadku wyrażenia zgody – imię i nazwisko albo nazwę podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana. Informacja na stronie internetowej jest na bieżąco aktualizowana o dane dotyczące przebiegu postępowania, w szczególności dotyczące zasięganych opinii, przewidywanego terminu oraz sposobu załatwienia petycji.
- Rozpatrzenie petycji przez właściwą komórkę organizacyjną Urzędu.
- Zawiadomienie podmiotu wnoszącego petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem, w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej
TRYB ODWOŁAWCZY
Postępowanie w sprawie petycji jest postępowaniem jednoinstancyjnym. Nie służą w tym postępowaniu żadne środki odwoławcze. Sposób załatwienia petycji nie może być także przedmiotem skargi.
DODATKOWE INFORMACJE
- Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
- Petycja może być złożona przez:
- osobę fizyczną
- osobę prawną
- jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną
- grupę ww. podmiotów.
- Petycję można złożyć w interesie publicznym, własnym albo podmiotu trzeciego za jego zgodą.
- Petycję pozostawia się bez rozpatrzenia, jeżeli nie zawiera:
- oznaczenia podmiotu,
- miejsca zamieszkania lub siedziby podmiotu oraz adresu do korespondencji.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem (95) 743 14 00, lub e-mail:
PODSTAWA PRAWNA
- art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997r. ( Dz. U. z 1997r. Nr 78 poz.483 ze zm.);
- ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach ( Dz. U. z 2014 r. poz.1195);
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity z 2013 r. poz. 267 ze zm.), w zakresie nieuregulowanym w ustawie o petycjach.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Miasto Trzciel |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-11-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: . |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-11-15 12:57:24 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-11-15 12:57:35 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-11-15 13:43:18 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1010 raz(y) |